État général des fonds

Imprimer cette page

Clermont-Ferrand. Archives communales déposées

Fermer le formulaire de recherche

Inventaire

-+
      •    Recotation F. Leclerc. - Série CC - Finances, impositions
              • 3 E 500 116     Année 1533.
                Présentation du contenu :

                « Compte de honnorables hommes maistre François du Pré, Jehan Brun et Estienne Belabre, esleuz la présente année comancée mil cinq cens trante deux et finissant mil cinq cens trante trois au régime et gouvernement les affaires comuns de la ville et cité de Clermont des deniers destinés pour le fait de la venue et entrée du roy en la présente ville et cité de Clermont que fut le jeudi dixième jour de juillet audit an mil cinq cens trante troys à cinq heures après midi qui ont esté receus et frayez tant par les mains de Jehan Fournes, trésorier commis et depputé à recepvoir et distribuer iceulx deniers que autres [1 mot] charge [1 mot] affere et [1 mot] iceulx Fournet et autres qui ont heu ladite charge ont randu en particullier par devant honnorables hommes maistre Jehan Maugin et Pierre Gayte, Jehan du Peschier, Jehan Neuffons, maistre Pierre de Louvain et maistre Anthoine Champaignat adce commis et députés par assemblée généralle deladite ville tenue le dernier jour de juillet dernier passé parce lesdictz esleuz randent le présent compte par devant vous maistre Jehan Mauguyn, Symon Cistel et Jehan du Peschier, commis par auditeurs des comptes de ladite ville en général des deniers randuz et frayez pour ledit affere par les protestacions de y augmenter ou dyminuer et autrement plus à plain expres si besoing est ».

                Dates extrêmes : 1533

              • 3 E 500 117     Année 1533 : compte des dépenses faites pour l'entrée du roi.
                Présentation du contenu :

                « Compte que rend Jehan Fournet, merchant de Clermont par devant honnorables hommes et saiges maistres Jehan Mauguin, licencié es loix, Pierre Gaite, Pierre de Lovain, Jehan du Peschier, Anthoine Champaignat et Jehan Neuffons, commissaires par assemblée générale deladite ville à oyr ledit compte de la charge bailhée audict Fournet par ladicte ville delaquelle se charge tant en récepte que despence comme cy après sera declaré et ce pour fournir aux fraiz nécessaires pour l’entrée du roy en la dicte ville ».

                Dates extrêmes : 1533

              • 3 E 500 373     Année 1540.
                Présentation du contenu :

                « C’est le compte particullier que faict et bailhe maistre Jehan Combelle, ung des esleuz la present annee de la ville et cité de Clermont au gouvernement d’icelle ville et cité, par devant honnorables hommes Jehan Assolent, maistre Pierre Jehan et Anthoine Boutinel, auditeurs commis et depputez par assenblee generalle tenue le xiie jour de decembre l’an mil cinq cens quarente à oyr et clorre les comptes des esleuz la present annee aud. gouvernement des affaires comuns lad. present annee, et ce des recepte, voyaiges, fraiz, mises faictz par led. Combelle par commandement de la ville tant à Paris pour la soustenance du siege des esleuz devant noz seigneurs les generaulx contre le commis d’Yssoire et Brioude, que à la suyte de la court, poursuyte de procès de lad. ville contre monseigneur l’evesque de Clermont au conseil privé du Roy ».  Audition et clôture du compte le 6 janvier 1541.

                Contient aussi : « Compte que rand Thomas Boudet, esleu des affaires communs de la ville de Clermont l’annee presente mil cinq cens trente neuf finisant quarente a voz honnorables hommes sirez Jehan Assollent, maistre Pierre Jehan et antoine Boutinel, audicteurs lad. annee presente commis par assamble de ville du xii jour decembe l’an mil Vc xl, des despenses fraiz faictz à la poursuyte du procès contre monsegneur de Clermont, acompagnié de maistre Guillaume Meschin et ung homme de pié conme l’on vera cy amprès » (dépenses uniquement).  Audition et clôture du compte le 10 janvier 1541 (n. st.).

                « Compte que rend Estienne Mercerot de ce qu’il a receu de messrs les esleuz au gouvernement de la ville de Clermont l’annee presente mil cinq cens quarante, et aussi de ce qu’il a frayé et despendu au voiaige par luy fait à la court pour la poursuyte du procès pendent au privé conseil du Roy nostre sire contre monsr l’evesque dud. Clermont à cause de la justice temporelle de lad. ville que lad. ville pretend compecter et appartenir à nostred. seigneur le Roy comte dud. Clermont, par autant que led. Seigneur evesque tient icelle justice en garde seullement dud. Comte ».  Audition et clôture du compte le 12 janvier 1541 (n. st.). Lettre des élus de la ville de Clermont à « monsieur le chastellain ».  Clermont, 12 juillet [1540].

                Dates extrêmes : 1540-1541